کسب و کار اینترنتی شما لندینگ پیج دارد؟
سایت ثبت آگهی رایگان
اگر شما صاحب سایت هستید و یا اینکه می خواهید یک کسب کار اینترنتی برای خود راه اندازی بکنید باید قلب تپنده وبسایت را بشناسید! در این مقاله قرار است در مورد لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود حرف کنیم. قطعا تا به حال برای شما هم پیش آمده که در خبرنامه های سایتهای مختلف عضو شده اید بعد از مدتی دید ید که تعداد بسیاری ایمیل تبلیغاتی دریافت کردید و از اینکه در آنها عضو شده اید پشیمان شده اید.
روزهای اول من شما در اینترنت
اینترنت پدیده جدید ی هستش و در کشور ما نیز بسیار نوپا هستش برای همین تجربه کاربران اینترنت در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته کمتر است. افراد به دلیل همین بی تجربگی هر فرمی را که در اینترنت می دیدند پر می کردند به راحتی ایمیل خودشان را در اختیار سایتهای مختلف قرار می دادند نسبتا در روزهای اول آشنایی تمام ماها با اینترنت ، برایمان بسیار جذاب بوده که در خبرنامه ایمیلی یک سایتی عضو بشویم اما بعد از چند روز که ایمیل خودمان را باز می کردیم مشاهده می کردیم که تعداد بسیار بسیاری ایمیل برای ما ارسال شده این مساله هر روز بیشتر میشد باعث نارضایتی ما می شد ولی امروزه نسبتا آگاهی تمام کاربران اینترنتی در ایران بسیار بیشتر از قدیم شده و امروزه کمتر حاضر می شویم در خبرنامه یک سایتی عضو بشویم. حتی چنانچه به آن سایت هم طرفدار باشیم باز هم از ترس اینکه چند زمان بعد اینباکس ایمیلمان از ایمیل های تبلیغاتی پر نشود کمتر حاضر می شویم که در سایتهای مختلف ی عضو بشویم.
ایمیل مارکتینگ قلب تپنده بازاریابی اینترنتی
همچنان ایمیل مارکتینگ بالاترین نرخ بازدهی را نسبت به تمام روشهای بازاریابی اینترنتی دارد. یکی از مهمترین کارهای یک وب وبسایت جمع آوری ایمیل بازدیدکنندگان است. ولی گفتیم که کاربران دیگه کمتر از قدیم حاضر می شوند که در وب سایت عضو شوند ، باید چیکار کنیم؟
برای رفع این مساله باید از لندینگ پیج یا صفحه فرود استفاده کنیم.
لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود در کسب و کار اینترنتی چیست؟
لندینگ پیج صفحه ای است که شما از کاربر می خواهید ایمیل خودش را ثبت نماید تا یک هدیه از شما دریافت نماید .
یعنی ما یک جایزه درست می کنیم از کاربران وبسایت می خواهیم برای اینکه بتوانند این هدیه را دریافت کنند باید ایمیل خودشان را ثبت کنند تا جایزه به ایمیلشان ارسال شود.
هدیه چه چیزی می تواند باشد؟
یک جایزه می تواند فایل pdf یک فایـل صوتی ، یک فایـل عکس ی و … باشد.
شما باید در وب سایت خودتان سیسـتم ی را پیاده بکنید تا کاربران بعد از ثبت ایمیل خودشان بتوانند به صورت اتوماتیک جایزه را دانلود کنند.
در فایل جایزه چه مطالبی را باید درج کنیم؟
برای مثال می توانید یک کد تخفیفی را در یک فایـل pdf درج بکنید .
می توانید کاتالوگ کالاها خود را قرار دهید.
اگر قرار است که یک pdf درست بکنید سعی بکنید تعداد صفحات آن بین ۸ تا ۱۲ صفحه باشد.
اگر فایل صوتی دارید کمتر از ۵ دقیقه باشد.
چنانچه فایـل عکس ی دارید کمتر از ۵ دقیقه باشد.
نکته بسیار مهم
هدیه ای که قرار است درست بکنید را با دقت طراحی بکنید . برایش زمان بگذارید و مطالب ارزشمند ی را قرار بدهید. اگر یک فایل بی اهمیت را در صفحه فرود سایت خود قرار دهید باعث بی اعتمادی بازدیدکننده می شود بازدیدکنندگان از طریق همان هدیه می توانند در مورد کیفیت محصولات خدمات شما قضاوت کنند.
نمونه لندینگ پیج یک کسب کار اینترنتی
چنانچه تا به حال با صفحه فرود مواجه نشدید ، دقیقا منظور یک لندینگ پیج مثل سایت آترین وب است.
من در صفحه فرود آترین وب کتاب تبدیل مهارت به ثروت را قرار دآدم و اقطعا لا شما تا الان آن را دریافت کرده اید ولی چنانچه دانـلود نکردید توصیه می کنم قطعا دانـلود بکنید . در این کتاب یکراهنمای کسب و کار اینترنتی پر سود آموزش داده شده است.
لندینگ پیج ساختم ایمیل کاربران را هم جمع کردم ، هم اکنون چیکار باید کنم؟
شما باید به لیست ایمیل خود ، ایمیل گروهی ارسال بکنید کار ایمیل مارکتینگ کسب کار اینترنتی را شروع کنید.
در ایمیل های ارسالی مطالب ارزشمند ی را قرار دهید.
برای مثال یک جایزه جدید بسازید و در ایمیل ارسالی این هدیه را به اعضای سایت خود پیشنهاد دهید.
نکته : مستقیما لینک دانلود را در ایمیل قرار ندهید. صفحه در سایت بسازید و یک لینک در ایمیل خود قرار دهید ارجاع بدهید به صفحه ای که در وبسایت ساختید و در صفحه ساخته شده لینک دانلود را قرار دهید.
همواره در ایمیل های ارسالی خود توصیه فروش ندهید! سعی بکنید ایمیل های ارزشمند ارسال بکنید و در بین ایمیل های ارزشمند ایمیلهایی ارسال بکنید و توصیه فروش بدهید.
نکته : در طول هفته چندین بار ایمیل ارسال نکنید! بهترین حالت هفته ای ایمیل است. چنانچه تعداد ایمیلهای ارسالی شما در طول هفته بیش از اندازه باشد بار ارزشی را از دست می دهد و بعد از مدتی کاربران بدون اینکه حتی ایمیل شما را باز کنند آن را حذف می کنند.
حرف پایانی
اگر تا به امروز وب سایت داشته اید ولی اینآموزش آسان را در سایت پیاده نکرده اید فرصت بسیار بزرگی را از دست دادید. فرقی نمی نماید که صاحب وبلاگ کوچک هستید و یا صاحب یک وبسایت بزرگ و پر بازدید هستید ، اینروش را در سایت خود پیاده بکنید از نتایج آن شگفت زده می شوید. ایمیل مارکتینگ را در اولویت برنامه بازاریابی اینترنتی قرار دهید. با اجرای صحیح ایمیل مارکتینگ می توانید را به شکل چشـم گیری رونق بدهید.